22.5.11

Macam Pelik...sha,sha...

Mengukir kenangan..hampir setahun berkenal,dalam pahit dan manis,dalam aku tidak pernah terlintas untuk bersama dia(A),dalam berpayah aku mengelakkan diri dari dia,dari awal perkenalan entah kenape payah sekali hati aku untuk menerima dia,lagi2 pulak di awalnye terlalu banyak konflik...macam2 berlaku,bermula sebagai kawan dia dah mengawal pergaulan aku antara kawan2 lelaki,Itu baru sekadar kawan,kerana dia jugak seseorang(u) yang lebih dulu ada dihati aku pergi tinggalkan aku kerna anggap aku sudah milik orang...Masa tu,aku terkilan jugak tapi sekadar menerima cacian dari U.Dia menganggap aku tak layak untuk setia dan bermacam lagi lah tuduhan yang aku terima.Entah kenapa aku pulak macam berat mulut nak tegakkan kebenaran yang aku benar sayangkan dia,hanya dia yang dah bagi aku semangat dan kekuatan untuk lupakan kenangan silam..hadirnya dialah yang dah banyak buat aku ketawa walaupun tika kesedihan, Walaupun jarak terlalu memisahkan tp dia amat bermakna buat aku bila saat aku bersedih dan ditimpa sesuatu..dia ada,dia ada bagi aku senyuman....Mungkin antara aku dengan U memang telah tersurat yang kita tiada jodoh,aku biarkan dia pergi tanpa sepatah kata, Aku sendiri kuatkan semangat untuk katakan pada U yang aku sayangkan dia, Tapi takdir menguasai segala..Aku terdiam seribu bahasa.Tentunya U fikir bena ape yang telah dia duga..kami berpisah.Aku tak salahkan A atas semua yang berlaku ni walaupun U pernah ucap dia pergi kerana aku ada A.Setelah ape yang berlaku aku still berkawan dengan A, tapi A kadang2 melampau..yang dah berlaku aku maafkan untuk yang kedua kali die mengganggu persahabatan aku dengan O,Kali ni sampai O jugak elakkan diri dari aku sedangkan aku ingin sekali untuk dekati O,Dia buat hal lagi...sehingga O langsung jauhkan diri..aku jadi hilang sabaar atas kelakuan tu,aku dan A bergaduh besar.Aku betul2 mengelak diri dari dia,aku putuskan jugak antara aku dan A,Dia buat aku tertekan,..Hampir 1bulan lebih dia tetap mengganggu sampai tahap semua orang terdekat aku mulai sedar,Dia tak jemu walaupun bermacam kata yang dah aku lemparkan pada A..ishhh..,Akhirnya orang disekeliling yang dulunya muak dengan peragai A,mula jadi kesian,aku pulak yang dorang suruh mengalah...kata orang, ''Tak elok terus2 je menyakitkan hati orang,dah orang bersungguh hargai lah,jangan terlalu sombong'' uuhh!!seram dengar ayat cam tu,jahat ke aku??uhurm,..bermula ramadhan 2010, die berjaya dekati aku balik..dengan ayat2 dia yang selama ini bermacam kata untuk aku sedar kehadiran dia...aku berbaik,Tp kerasnye hati ni,Tak dapat jugak nak menerima,kerana itu aku dan A kerap bergaduh,Die terlalu banyak bersabar,terus bersabar dengan perangai teruk2 aku.. dari situ aku mula lembut,..hahahha,wanita mana tak lembut,bile dah orang terlalu sabar dengan kite???hehehe..tp soal hati tu,tetap aku tak mudah,,payah sekali..,sampai satu masa menerima niat dia untuk temukan family aku dan family dia,Masa tu entah kenapa aku biarkan masa dan ia seolah berlaku dengan pantasnya,..kehadiran family dia menyatukan aku sebagai tunangan A.. Semua kengkawan aku terkejut,maunye tak..dorang semua tahu yang aku anti A..Bile disoal, aku cakap...entah..cam ade something je lam diri aku,buat aku untuk lebih rapat dengan A..Aku ketawa setiap kali terlintas,..'macam pelik'...Benar kata pepatah...''jangan kita terlalu membenci orang nanti dia semakin dekat dengan kita'' hahaha...uhurm.....

No comments:

Post a Comment